Open trainingen



Open trainingen en workshops

Regelmatig verzorgt Blom Consultancy open trainingen en workshops. De onderwerpen zijn zeer divers en bedoeld voor zeer uiteenlopende doelgroepen. Maar ze hebben allen gemeen dat ze zowel de deelnemer als het bedrijf of instelling waar hij of zij werkt, vooruit helpen. Soms is dat in de vorm van praktische kennis, soms in de vorm van inzicht in bepaalde zaken.

De open trainingen en workshops worden bij u in het bedrijf of op het kantoor van Blom Consultancy in Aarle-Rixtel gegeven (afhankelijk van het karakter en de vorm).

Open TPM training

Voor iedereen die intern TPM gaat leiden of begeleiden

Zeer intensieve, 2 x 3-daagse, hands-on TPM training. De training vindt ‘in house’ plaats bij een productiebedrijf. De deelnemers (TPM-managers, plantmanagers, productiemanagers, TD-managers, productieleiders e.d.) krijgen dus niet alleen theorie voorgeschoteld, maar gaan daadwerkelijk in de praktijk aan de slag om de opgedane kennis echt eigen te maken.

Lees meer of download hier de pdf.

Go to Gemba training

Continu verbeteren zal voor velen geen nieuw begrip zijn. Hiervoor zijn inmiddels een heel arsenaal aan technieken en methoden beschikbaar gekomen, die bij veel bedrijven in meer maar ook mindere mate hun vruchten hebben afgeworpen. Deze workshop is een aanrader voor iedereen die met deze methoden werkt en de volgende stap op het pad van verbeteren van de effectiviteit en de productiviteit wil zetten en tevens een omgeving wil creëren waar iedereen met plezier kan werken.
In deze vierdaagse workshop behandelen we met u de gedachte van Monozukuri; ‘de kunst van het doen met aandacht.’ ’s Morgens wordt de theorie behandeld en vertaald naar praktische opdrachten die we ’s middags op de werkvloer uitwerken. U gaat de werkvloer op bij een gastbedrijf, waar u praktisch aan de slag gaat met Monozukuri-tools en –kennis.

Lees meer of download hier de pdf.

WCM training

De rol van de World Class Management Facilitator is het trekken / versnellen van het veranderingsproces. Slaagt de Facilitator erin de veranderbereidheid in de organisatie aan te spreken? Weet hij/zij verbeterteams enthousiast te houden en in de richting van gestelde bedrijfsdoelen te laten functioneren? Ondersteunt hij/zij de projectleiders in het verbeteren van hun verbeter- en verandervaardigheden? Is hij/zij een sparringpartner voor het management die knelpunten in de organisatie signaleert en hierover adviseert? Stuk voor stuk belangrijke aspecten voor het succesvolle verloop van het veranderingsproces dat World Class Management behelst.

Lees verder of download hier de pdf.

Lean office workshop

“99% van de stappen in onze processen voegt geen waarde toe voor de klant.”

Bedrijfsprocessen binnen dienstverlenende organisaties, overheden of supportafdelingen spelen zich veelal af in de kantooromgeving. Planningen, facturen, rapporten, vergunningen, tekeningen of andere vormen van informatie worden geproduceerd. Veel van dit werk is bepaald door (nieuwe) wet- of regelgeving, of is historisch gegroeid en als vanzelfsprekend aanwezig.

Lees meer of download hier de pdf.