Lean Office Workshop

“99% van de stappen in onze processen voegt geen waarde toe voor de klant.”

Bedrijfsprocessen binnen dienstverlenende organisaties, overheden of supportafdelingen spelen zich veelal af in de kantooromgeving. Planningen, facturen, rapporten, vergunningen, tekeningen of andere vormen van informatie worden geproduceerd. Veel van dit werk is bepaald door (nieuwe) wet- of regelgeving of is historisch gegroeid als vanzelfsprekend aanwezig.

>  VRAAG NU MEER INFORMATIE AAN  >

Maar wat in deze processen voegt nu waarde toe voor de klant? En, hoe ervaart de klant de kwaliteit en leverbetrouwbaarheid van de informatie? In de kantooromgeving zijn ‘verspillingen’ ofwel stappen die geen waarde toevoegen, volop aanwezig, maar meestal moeilijk zichtbaar.

Ervaar de resultaten van Lean Office

Stroomlijnen van processen en het elimineren van ‘verliezen’ (muda in het Japans). Het resultaat is dat elke stap waarde toevoegt aan het proces. Sturen op ‘waarde voor de klant’ maakt de waardestroom zichtbaar en die focus helpt om alle bureaucratie en onnodige activiteiten te minimaliseren. Het effect is direct merkbaar: verbetering op het gebied van kwaliteit, veiligheid, productiviteit, kosten, levertijden, service en meer werkplezier!

Waar bestaat de workshop uit?

In de workshop ‘Lean Office’ word Lean in een simulatiespel aan de hand van stappen ‘Waarde voor de klant’, ‘Waardestroom’, ‘Stabiliseer het proces’, ‘Flow’, ‘Pull’ en ‘Perfectie’ in praktijk gebracht. U zult ervaren welke spectaculaire resultaten geboekt kunnen worden als de verspillingen in een kantooromgeving volgens deze principes structureel worden aangepakt. Het ontstane enthousiasme kan meteen worden aangewend om met een andere bril naar de eigen werkomgeving te kijken.

Waar?

In Company Training

> VRAAG NU MEER INFORMATIE AAN  >

 

 

Lean Office Workshop

  • Ja, ik wil meer informatie over een Lean Office Workshop.