Over ons

Wij zijn niet gericht op de quick wins. Ook niet op een enkele methode of hulpmiddel. U zult ervaren dat onze visie en werkwijze net even anders zijn. Wij gaan voor een duurzame, menselijke en persoonlijke benadering.

Door aan te sluiten bij de belevingswereld van uw medewerkers. Door in gesprek te gaan met uw klanten. Door directeuren en managers te coachen in hun leiderschap. Door relevante waarde en kennis te leveren. En deze op een aantrekkelijke manier te delen en te presenteren. We hebben één doel voor ogen: een bijdrage leveren aan de resultaatverbetering van uw organisatie.
Dat beloven we.

Onze belofte

Wij leveren een bijdrage aan de resultaatverbetering bij onze klanten:
meetbaar hogere productiviteit, betere productkwaliteit,
meer werkplezier en lagere kosten.

Monozukuri: lean naar flow

We helpen bedrijven betere resultaten te behalen. Onze visie is dat de Nederlandse maakindustrie zich door continu te verbeteren kan blijven meten met de rest van de wereld. De kern van wat we bieden is Monozukuri: lean naar flow. Onze consultants, trainers en interim-managers werken zowel via het technische als het sociale systeem aan een goede flow in uw organisatie. Daarbij gaan we uit van de kernwaarden van uw bedrijf in relatie met de tevredenheid van zowel uw klanten als uw medewerkers. We gaan uit van het principe dat problemen kunnen worden opgelost door te kijken naar de waardestromen van producten én medewerkers.

principes

Samen met u zorgen we ervoor dat lean en flow steeds meer elkaars bondgenoten worden. Uitgangspunt is het voorkomen van verspilling. Daarom kijken we samen naar de verliezen en standaardiseren de werkmethodes. Tegelijkertijd gaan we aan de slag met de medewerkers: als zij in flow zijn, doen ze moeiteloos hun taken, presteren ze beter en hebben ze meer plezier in hun werk. Dat zorgt voor een optimale flow in de productieketen, waardoor ze maximale waarde toevoegen.

Ons team

Steven Blom
Steven BlomDe gedreven visionair
Waar een weg is, is een toekomst. Ook in Nederland. Steven helpt bedrijven om de juiste keuzes te maken. Zijn visie is dat de Nederlandse maakindustrie zich door continu te verbeteren kan blijven meten met de rest van de wereld. En zijn missie is het werkende leven te verbeteren van minimaal honderdduizend werkende mensen.
Alfred Plagge
Alfred PlaggeInspirator en motivator
Als metafoor gebruik ik vaak een berg, als je er nog niet overheen kunt kijken weet je ook niet of het daar mooi is. En dat is precies de reden waarom ik dit werk doe. Mensen bewust maken dat “niet harder werken,…. maar dat bewuster werken leuker is”, dat ogenschijnlijke complexe thema’s simpel gemaakt kunnen worden en, het “over de berg” mooier is, waar ontspannen en creatief werken echt bestaat.
Kenneth van Toorn
Kenneth van ToornDe nieuwsgierige vakman
Een gepassioneerde verbeteraar die het vak van continu leren en verbeteren in zijn DNA heeft zitten. Hij kan worden omschreven als iemand die enorm energiek en enthousiast is. Hij heeft elke dag weer een enorme drive om te leren en vanuit nieuwsgierigheid de situatie écht te willen begrijpen. Verder is hij sterk in het samen creëren van overzicht en inzicht, door bewust complexiteit – simpel en visueel zichtbaar te maken. 
Arno Koch
Arno KochDe leraar
Snel van begrip, gefocust en vasthoudend zorgt hij dat de klant zijn doelen bereikt. Hij duikt in de workflow en weet die vragen te stellen, waarmee de diepste kern van het probleem boven tafel komt. Arno is een echte leraar, die kennis en ervaring goed kan overdragen van directie tot werkvloer en groepen echt in beweging kan brengen

Onze 5 kernwaarden

Aandacht
Samenwerken
Oplossen
Balans
Resultaat

Wij weten tot uw DNA door te dringen

Blom Consultancy is sinds 1992 het toonaangevende adviesbureau in het Nederlands taalgebied op het vlak van continu verbeteren.
Ons team bestaat uit enthousiaste en gedreven mensen met verschillende achtergronden en ervaringen in diverse branches. Zij hebben de drive om verbeteringen te realiseren in productiebedrijven en weten het beste uit mensen te halen, van directie tot werkvloer.

Onze klanten zijn organisaties die geleid worden door mensen die weten dat alles altijd beter kan.
Ze hebben scherp voor ogen waar zij met hun mensen naar toe willen en weten de daarvoor benodigde expertise snel en effectief binnen te halen.

Veranderen, hoe doe je dat?

Tijdens de feestelijke inspiratiebijeenkomst op 20 september 2017 vierden we de mijlpaal 25 jaar Blom Consultancy. Marc Hendrikse (NTS Group), Niels Huber (Boon Edam), Jaap Bressers en Steven Blom gaven aan hoe zij omgaan met verandering. “Door net dat kleine beetje extra te doen, kun jij het verschil maken. Voor jezelf, voor je collega’s en voor de klant.”